Μάχη με το χρόνο καλείται να δώσει η κυβέρνηση προκειμένου να ολοκληρώσει το πακέτο των μέτρων που απαιτούν οι δανειστές αλλά και να ξεπεράσει τις αντιρρήσεις στο εσωτερικό που υπονομεύουν τη συνοχή της.
Μετά την πρωτοβουλία του προέδρου του Eurogroup Ζαν Κλον Γιούνκερ για τρίτ� � διάσκεψη των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης στις 8 Νοεμβρίου...
και την μετάθεση των αποφάσεων για τη σύνοδο της 12ης Νοεμβρίου, καθίσταται σαφές πως οι Ευρωπαίοι εταίροι μας δίνουν πίστωση χρόνου δεκαπέντε ημερών στον Αντώνη Σαμαρά και το οικονομικό επιτελείο προκειμένου να κλείσουν όλα τα ανοικτά μέτωπα που σχετίζονται με το πακέτο των μέτρων που πρέπει να κατατεθεί για να προχωρήσει η εκταμίευση της δόσης των 31,5 δισ. ευρώ.
Οι Βρυξέλλες «δείχνουν» το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ως την άκαμπτη πλευρά της διαπρα� �μάτευσης κυρίως στα εργασιακά, ενώ το ταμείο δεν σταματά να αναφέρεται στη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους και τη χρηματοδότηση της επιμήκυνσης, γεγονός που «πονοκεφαλιάζει» τους Ευρωπαίους.
Οι συνομιλίες μεταξύ της ελληνικής πλευράς και των Ευρωπαίων προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς προκειμένου στις 12 Νοεμβρίου να υπάρξει οριστικά ένα πακέτο μέτρων που θα μπορεί να τεθεί επί τάπητος προκειμένου να ληφθούν και οι οριστικές αποφάσεις για την Ελλάδα.
Πηγές της ΕΕ τονίζουν πάντως πως εάν υπάρξει λύση στο θέμα της χρηματοδ ότησης η συμφωνία δεν θα τιναχθεί στον αέρα από θέματα όπως για παράδειγμα το εργασιακό.
Φυσικά καταλύτη των εξελίξεων θα παίξει και η ολοκλήρωση της έκθεσης της Τρόικα που θεωρείται εκ των ουκ άνευ πριν οποιαδήποτε απόφαση για εκταμίευση της δόσης αλλά και ρυθμίσεων που αφορούν το ελληνικό χρέος.
Από το μέγαρο Μαξίμου δόθηκαν σαφείς εντολές οι όποιες ρυθμίσεις των υπουργείων να έχουν ολοκληρωθεί και να έχουν καθαρογραφεί έως τις 5 Νοεμβρίου. Ακολούθως μόλις το νομοσχέδιο είναι έτοιμο θα κατατεθεί στη Βουλή και θα ψηφιστε� � με την διαδικασία του κατεπείγοντος με πιθανότερη ημερομηνία την 7η Νοεμβρίου.
Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε σύναψη μνημονίων με ετήσιους στόχους προκειμένου να υπάρξει στενή παρακολούθηση των στόχων του προϋπολογισμού προκειμένου να αποφευχθεί η πολιτικά δύσκολη απόφαση να υπάρξουν ειδικοί μηχανισμοί από το εξωτερικό, όπως πρόσφατα είχε δηλώσει ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.
Σε κάθε περίπτωση που διαπιστώνεται αποκλίσεις τότε θα γίνονται προκαθορισμένες διαρθρωτικές παρεμβάσ� �ις. Αν επίσης παρατηρούνται αποκλίσεις άνω του 10% από τους τριμηνιαίους στόχους που προβλέπονται για τα υπουργεία και τους φορείς της γενικής κυβέρνηση τότε θα περικόπτονται αυτόματα λειτουργικές δαπάνες και επιχορηγήσεις ανάλογα με το ποσοστό των αποκλίσεων.
Στα μνημόνια περιλαμβάνονται τουλάχιστον:
Οι τριμηνιαίοι στόχοι εκτέλεσης του προϋπολογισμού κάθε φορέα.
Προκαθορισμένες διορθωτικές παρεμβάσεις σε περίπτωση εμφάνισης αποκλίσεων από τους στόχους.
Οι επιπτώσεις στην περίπτωση μη υλοποίησης των διορθωτικώ ν παρεμβάσεων.
Ο χρόνος και το είδος των δημοσιονομικών αναφορών που υποβάλλει ο κάθε φορέας.
Δεσμεύσεις ότι υφίστανται και λειτουργούν εσωτερικά συστήματα, διαδικασίες και μηχανισμοί που να διασφαλίζουν τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση ή μέτρα που λαμβάνονται για τη βελτίωσή τους.
Ο ρυθμός αποδέσμευσης των εγκεκριμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού.
Οι προθεσμίες εντός των οποίων θα πρέπει να ανταποκριθεί το Υπουργείο Οικονομικών σε ερωτήματα, διευκρινίσεις ή επιλύσεις διαφορών μεταξύ των Υπουργείων και των Υπηρεσιώ ν Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ).
Αντίστοιχα μνημόνια συνεργασίας μπορούν να συνάπτονται μεταξύ του κάθε Υπουργείου και των υπευθύνων των εποπτευόμενων φορέων, το περιεχόμενο των οποίων επιλέγεται από τον αρμόδιο υπουργό.
Όλοι οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης υποχρεούνται να έχουν εγκρίνει τον προϋπολογισμό κάθε έτους μέχρι την 31η Ιανουαρίου του έτους. Σε περίπτωση μη έγκρισης, εκτός εάν οφείλεται σε αντικειμενικούς λόγους, καμία δαπάνη πλην των πληρωμών συντάξεων και αποδοχών προσωπικού δεν θεωρείται νόμιμη.
Μέχρι 15 Ιανουαρ ίου κάθε έτους όλα τα Υπουργεία υποβάλλουν στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους μηνιαίο πρόγραμμα εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους, στη βάση των οποίων καθορίζονται τριμηνιαίοι στόχοι, οι οποίοι μετά τη συμφωνία τους με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους συμπεριλαμβάνονται στο μνημόνιο συνεργασίας.
Πρόγραμμα εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους υποβάλλουν μέχρι 15 Φεβρουαρίου κάθε έτους στον γενικό διευθυντή Οικονομικών Υποθέσεων του εποπτεύοντος Υπουργείου και οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης που ο προϋπολογισμός τους υπερβαίνει τ ο ποσό που καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
Σε περίπτωση που από τα μηνιαία στοιχεία εκτέλεσης των προϋπολογισμών των υπουργείων και των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, τα οποία σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο υποβάλλουν πρόγραμμα μηνιαίας εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, διαπιστώνεται απόκλιση από τους τριμηνιαίους στόχους που υπερβαίνει το 10% περικόπτεται με απόφαση του διευθυντή Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης ποσό πιστώσεων λειτουργικών δαπανών των Υπουργείων ή ε� �ιχορήγησης ή απόδοσης πόρων σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης ίσο με το ποσό της υπέρβασης. Αυτή η διαδικασία ενεργοποιείται εάν δεν έχουν υλοποιηθεί οι προβλεπόμενες διορθωτικές παρεμβάσεις ή αν η υπέρβαση είναι προσωρινή.
Σε ειδικές περιπτώσεις όπου διαπιστώνεται σοβαρή απόκλιση από τους δημοσιονομικούς στόχους ή μη συμμόρφωση με τα ανωτέρω, ο υπουργός Οικονομικών δύναται να ορίζει σε εποπτευόμενους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης επόπτη Οικονομικών Υπηρεσιών, οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις του οποίου καθορίζονται με την α πόφαση ορισμού του.
Από 1/1/2014 δεν επιτρέπεται ο δανεισμός φορέων για άλλους σκοπούς πλην επενδύσεων. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται η έγκριση του υπουργού Οικονομικών.
Στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου προβλέπεται ακόμη ότι οι προϊστάμενοι των Γενικών Διευθύνσεων των Υπουργείων, οι οποίοι απολύονται αυτοδίκαια από την υπηρεσία, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, δύνανται μετά από αίτησή τους να παραμείνουν στην υπηρεσία μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση νέων προϊσταμένων και εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας τους.
Μετά την πρωτοβουλία του προέδρου του Eurogroup Ζαν Κλον Γιούνκερ για τρίτ� � διάσκεψη των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης στις 8 Νοεμβρίου...
και την μετάθεση των αποφάσεων για τη σύνοδο της 12ης Νοεμβρίου, καθίσταται σαφές πως οι Ευρωπαίοι εταίροι μας δίνουν πίστωση χρόνου δεκαπέντε ημερών στον Αντώνη Σαμαρά και το οικονομικό επιτελείο προκειμένου να κλείσουν όλα τα ανοικτά μέτωπα που σχετίζονται με το πακέτο των μέτρων που πρέπει να κατατεθεί για να προχωρήσει η εκταμίευση της δόσης των 31,5 δισ. ευρώ.
Οι Βρυξέλλες «δείχνουν» το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ως την άκαμπτη πλευρά της διαπρα� �μάτευσης κυρίως στα εργασιακά, ενώ το ταμείο δεν σταματά να αναφέρεται στη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους και τη χρηματοδότηση της επιμήκυνσης, γεγονός που «πονοκεφαλιάζει» τους Ευρωπαίους.
Οι συνομιλίες μεταξύ της ελληνικής πλευράς και των Ευρωπαίων προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς προκειμένου στις 12 Νοεμβρίου να υπάρξει οριστικά ένα πακέτο μέτρων που θα μπορεί να τεθεί επί τάπητος προκειμένου να ληφθούν και οι οριστικές αποφάσεις για την Ελλάδα.
Πηγές της ΕΕ τονίζουν πάντως πως εάν υπάρξει λύση στο θέμα της χρηματοδ ότησης η συμφωνία δεν θα τιναχθεί στον αέρα από θέματα όπως για παράδειγμα το εργασιακό.
Φυσικά καταλύτη των εξελίξεων θα παίξει και η ολοκλήρωση της έκθεσης της Τρόικα που θεωρείται εκ των ουκ άνευ πριν οποιαδήποτε απόφαση για εκταμίευση της δόσης αλλά και ρυθμίσεων που αφορούν το ελληνικό χρέος.
Από το μέγαρο Μαξίμου δόθηκαν σαφείς εντολές οι όποιες ρυθμίσεις των υπουργείων να έχουν ολοκληρωθεί και να έχουν καθαρογραφεί έως τις 5 Νοεμβρίου. Ακολούθως μόλις το νομοσχέδιο είναι έτοιμο θα κατατεθεί στη Βουλή και θα ψηφιστε� � με την διαδικασία του κατεπείγοντος με πιθανότερη ημερομηνία την 7η Νοεμβρίου.
Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε σύναψη μνημονίων με ετήσιους στόχους προκειμένου να υπάρξει στενή παρακολούθηση των στόχων του προϋπολογισμού προκειμένου να αποφευχθεί η πολιτικά δύσκολη απόφαση να υπάρξουν ειδικοί μηχανισμοί από το εξωτερικό, όπως πρόσφατα είχε δηλώσει ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.
Σε κάθε περίπτωση που διαπιστώνεται αποκλίσεις τότε θα γίνονται προκαθορισμένες διαρθρωτικές παρεμβάσ� �ις. Αν επίσης παρατηρούνται αποκλίσεις άνω του 10% από τους τριμηνιαίους στόχους που προβλέπονται για τα υπουργεία και τους φορείς της γενικής κυβέρνηση τότε θα περικόπτονται αυτόματα λειτουργικές δαπάνες και επιχορηγήσεις ανάλογα με το ποσοστό των αποκλίσεων.
Στα μνημόνια περιλαμβάνονται τουλάχιστον:
Οι τριμηνιαίοι στόχοι εκτέλεσης του προϋπολογισμού κάθε φορέα.
Προκαθορισμένες διορθωτικές παρεμβάσεις σε περίπτωση εμφάνισης αποκλίσεων από τους στόχους.
Οι επιπτώσεις στην περίπτωση μη υλοποίησης των διορθωτικώ ν παρεμβάσεων.
Ο χρόνος και το είδος των δημοσιονομικών αναφορών που υποβάλλει ο κάθε φορέας.
Δεσμεύσεις ότι υφίστανται και λειτουργούν εσωτερικά συστήματα, διαδικασίες και μηχανισμοί που να διασφαλίζουν τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση ή μέτρα που λαμβάνονται για τη βελτίωσή τους.
Ο ρυθμός αποδέσμευσης των εγκεκριμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού.
Οι προθεσμίες εντός των οποίων θα πρέπει να ανταποκριθεί το Υπουργείο Οικονομικών σε ερωτήματα, διευκρινίσεις ή επιλύσεις διαφορών μεταξύ των Υπουργείων και των Υπηρεσιώ ν Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ).
Αντίστοιχα μνημόνια συνεργασίας μπορούν να συνάπτονται μεταξύ του κάθε Υπουργείου και των υπευθύνων των εποπτευόμενων φορέων, το περιεχόμενο των οποίων επιλέγεται από τον αρμόδιο υπουργό.
Όλοι οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης υποχρεούνται να έχουν εγκρίνει τον προϋπολογισμό κάθε έτους μέχρι την 31η Ιανουαρίου του έτους. Σε περίπτωση μη έγκρισης, εκτός εάν οφείλεται σε αντικειμενικούς λόγους, καμία δαπάνη πλην των πληρωμών συντάξεων και αποδοχών προσωπικού δεν θεωρείται νόμιμη.
Μέχρι 15 Ιανουαρ ίου κάθε έτους όλα τα Υπουργεία υποβάλλουν στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους μηνιαίο πρόγραμμα εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους, στη βάση των οποίων καθορίζονται τριμηνιαίοι στόχοι, οι οποίοι μετά τη συμφωνία τους με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους συμπεριλαμβάνονται στο μνημόνιο συνεργασίας.
Πρόγραμμα εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους υποβάλλουν μέχρι 15 Φεβρουαρίου κάθε έτους στον γενικό διευθυντή Οικονομικών Υποθέσεων του εποπτεύοντος Υπουργείου και οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης που ο προϋπολογισμός τους υπερβαίνει τ ο ποσό που καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
Σε περίπτωση που από τα μηνιαία στοιχεία εκτέλεσης των προϋπολογισμών των υπουργείων και των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, τα οποία σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο υποβάλλουν πρόγραμμα μηνιαίας εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, διαπιστώνεται απόκλιση από τους τριμηνιαίους στόχους που υπερβαίνει το 10% περικόπτεται με απόφαση του διευθυντή Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης ποσό πιστώσεων λειτουργικών δαπανών των Υπουργείων ή ε� �ιχορήγησης ή απόδοσης πόρων σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης ίσο με το ποσό της υπέρβασης. Αυτή η διαδικασία ενεργοποιείται εάν δεν έχουν υλοποιηθεί οι προβλεπόμενες διορθωτικές παρεμβάσεις ή αν η υπέρβαση είναι προσωρινή.
Σε ειδικές περιπτώσεις όπου διαπιστώνεται σοβαρή απόκλιση από τους δημοσιονομικούς στόχους ή μη συμμόρφωση με τα ανωτέρω, ο υπουργός Οικονομικών δύναται να ορίζει σε εποπτευόμενους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης επόπτη Οικονομικών Υπηρεσιών, οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις του οποίου καθορίζονται με την α πόφαση ορισμού του.
Από 1/1/2014 δεν επιτρέπεται ο δανεισμός φορέων για άλλους σκοπούς πλην επενδύσεων. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται η έγκριση του υπουργού Οικονομικών.
Στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου προβλέπεται ακόμη ότι οι προϊστάμενοι των Γενικών Διευθύνσεων των Υπουργείων, οι οποίοι απολύονται αυτοδίκαια από την υπηρεσία, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, δύνανται μετά από αίτησή τους να παραμείνουν στην υπηρεσία μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση νέων προϊσταμένων και εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας τους.
Πηγή: http://kafeneio-gr.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment