Η Mercedes F 015 Luxury in Motion είναι ένα ερευνητικό όχημα και όραμα για το μέλλον της Mercedes για τα αυτοκίνητα με αυτόνομη οδήγηση.
Σύμφωνα με το site drive.gr,το F015 Luxury in Motion concept είναι το όραμα της Mercedes-Benz για μια αυτόνομη λιμουζίνα, μια S-Class του μέλλοντος, που θα κάνει τους επαγγελματίες σοφέρ μα μη νιώθουν μεγάλη σιγουριά για τις επαγγελματικές προοπτικές τους.
Πρόκειται για ένα πειραματικό concept car με όλη τη σημασία της λέξης, ένα ριζοσπαστικό δημιούργημα που υιοθετεί και εκμεταλλεύεται νέες τεχνολογίες στο σύστημα κίνησης, τη δομή του και –το σημαντικότερο– στη σχεδίαση και διάταξη του εσωτερικού του, που επανεξετάζει το πώς θα χρησιμοποιούμε ένα αυτοκίνητο όταν δεν θα μας απασχολεί η οδήγησή του.
Πραγματικά, όπως είπε ο πρόεδρος της Mercedes, Dieter Zetsche, κατά την παρουσίαση του F015 πριν λίγο καιρό: «Όσοι επικεντρώνονται μόνο στην τεχνολογία, δεν έχουν ακόμη καταλάβει πώς η αυτόνομη οδήγηση θα αλλάξει την κοινωνία μας. Το αυτοκίνητο αναπτύσσεται και ξεπερνά το ρόλο του ως ένα απλό μέσο μεταφοράς, για να γίνει τελικά ένας κινούμενος ζωτικός χώρος».
Για να πάρετε μια ιδέα των διαστάσεών του, το F015 είναι λίγο πιο κοντό σε μήκος από την S-Class με το μακρύ μεταξόνιο, αλλά είναι αρκετά φαρδύτερο και λιγάκι ψηλότερο. Όμως η πιο χτυπητή διαφορά είναι � �τις αναλογίες: Το F015 έχει ένα τεράστιο αμάξωμα ενός όγκου (αντί για το κλασικό τριών όγκων της S-Class) το οποίο έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιήσει τον εσωτερικό χώρο, που είναι σαν σαλόνι σπιτιού αντί για τη συνηθισμένη καμπίνα αυτοκινήτου.
Το F015 μπορεί να έχει αυτό το σχήμα επειδή δεν υπάρχει συμβατικός κινητήρας κάτω από το καπό, οπότε οι πρόβολοι είναι πολύ κοντοί και τα εμπρός και πίσω παρμπρίζ όρθια, έτσι ώστε το μεγαλύτερο μέρος της κάτοψης του αυτοκινήτου να καταλαμβάνεται από το σαλόνι, χάρη στο μεταξόνιο των 3,61 m, που είναι 44,5 cm μακρύτερο από της «μακριάς» S-Class LWB!
Το ότι πρόκειται για Mercedes-Benz το καταλαβαίνεις μόνο απ' έξω, από το σχήμα της μάσκας με το αστέρι στο κέντρο – πράγμα που τονίζει ότι πρόκειται για πειραματικό πρωτότυπο. Όμως το πιο σημαντικό στοιχείο αυτού του αυτοκινήτου δεν είναι το ότι δείχνει κάποια μελλοντική σχεδιαστική γλώσσα για το εξωτερικό των Mercedes. Το πιο σημαντικό είναι το εσωτερικό του.
Η θεωρία της αυτόνομης οδήγησης προτάσσει το γεγονός ότι ξαναδίνει ελεύθερο χρόνο στον οδηγό. Οπότε αυτό το πρωτότυπο, ως η S-Class του αύρ� �ο, έχει σκοπό να δείξει τι είναι δυνατόν να γίνει στην κορυφαία κατηγορία αυτόνομων αυτοκινήτων, με το χρόνο που κερδίζεις αφού δεν οδηγείς.
Το F015 είναι ένα concept car, σχεδιασμένο για ένα κόσμο στ ον οποίο δεν ζούμε σήμερα. Όμως υπάρχουν αρκετά ακόμα κρυμμένα χαρακτηριστικά που αναφέρονται σε ένα λιγότερο μακρινό μέλλον.
Το αμάξωμα του F015 είναι κατασκευασμένο από ένα συνδυασμό πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα, αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής, που οι γνώστες λένε ότι προδιαγράφει τις μελλοντικές τεχνικές παραγωγής αμαξωμάτων της Mercedes. Η δομή αυτή ζυγίζει περίπου 40% λιγότερο από την πιο συμβατική, από αλουμίνιο και χάλυβα υψηλής αντοχής, που χρησιμοποιείται σήμερα, ενώ είναι και ισχυρότερη.
Κι ενώ η σχεδί� �ση και η διάταξη του F015 μπορεί να είναι για το λίγο πιο μακρινό μέλλον, η τεχνολογία που του επιτρέπει να οδηγείται μόνο του, σίγουρα δεν είναι. Το πράγμα λειτουργεί ήδη. Μπορεί να κινείται μόνο του, νόμιμα και με ασφάλεια, σε μέρη όπως η Καλιφόρνια, μία από τις τέσσερις Πολιτείες των ΗΠΑ που έχουν νομοθετήσει για να επιτρέπουν τις ρεαλιστικές δοκιμές στο δρόμο τέτοιων αυτοκινήτων.
Η αυτόνομη τεχνολογία βασίζεται σε μια σειρά από αισθητήρες και στερεοσκοπικές κάμερες αιχμής, ώστε να παρακολουθεί συνεχώς τη γύρω περιοχή. Τέτοιου εί� �ους τεχνολογία υπάρχει σήμερα και σε μοντέλα μικρά όπως η C-Class, επιτρέποντάς τους να κινούνται στην κυκλοφορία «σταμάτα-ξεκίνα» και να παρκάρουν μόνα τους.
Η διαφορά με το F015 βρίσκεται στο λογισμικό ελέγχου που είναι καινούργιο. Διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη ώστε να σκέπτεται όπως θα σκεπτόταν ένας άνθρωπος σε κάποιες απρόβλεπτες καταστάσεις – κάτι κρίσιμο για να αναπτυχθεί η εμπιστοσύνη στα αυτόνομα αυτοκίνητα.
Το κινητήριο σύστημα του F015 επίσης λειτουργεί, αν και βασίζεται σε μια υποδομή που δεν υπάρχει ακόμα. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό, επαναφορτιζόμενο σύστημα με ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου, που παρέχει μια συνολική αυτονομία 1.100 km, τα τελευταία 900 από τα οποία καλύπτονται με την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τις ενεργειακές κυψέλες, ενώ τα πρώτα 200 από την μπαταρία ιόντων λιθίου που μπορεί να επαναφορτίζετ� �ι επαγωγικά, χωρίς καλώδιο.
Δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 272 PS και 40,7 kgm κινούν τους πίσω τροχούς, δίνοντας ένα 0-100 km/h σε 6,7" και μια τελική ταχύτητα 200 km/h. Τα ρεζερβουάρ υδρογόνου είναι ενσωματωμένα στο δάπεδο ώστε να προστατεύονται σε ενδεχόμενες συγκρούσεις.
Το F015 αποτελεί ένα έναυσμα για συζήτηση πάνω σ' αυτή τη μελλοντική τεχνολογία, της οποίας τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ήδη συζητούνται. Το βασικό στοιχείο που πρέπει να θυμάστε είναι ότι η Mercedes εξακολουθεί να θέλει να οδηγείτε εσείς το αυτοκίνητο, αν τ ο επιθυμείτε, αλλά θέλει να σας δώσει και τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε το χρόνο σας στο αυτοκίνητο με άλλους τρόπους.
Είναι το μέλλον; Νομίζουμε πως ναι. Από πότε η πρόοδος και η διεύρυνση των επιλογών είναι κάτι κακό;
Το βίντεο είναι από Παγκόσμια Πρεμιέρα της έκθεσης CES στο Λας Βέγκας τον Ιανουάριο του 2015..
Σύμφωνα με το site drive.gr,το F015 Luxury in Motion concept είναι το όραμα της Mercedes-Benz για μια αυτόνομη λιμουζίνα, μια S-Class του μέλλοντος, που θα κάνει τους επαγγελματίες σοφέρ μα μη νιώθουν μεγάλη σιγουριά για τις επαγγελματικές προοπτικές τους.
Πρόκειται για ένα πειραματικό concept car με όλη τη σημασία της λέξης, ένα ριζοσπαστικό δημιούργημα που υιοθετεί και εκμεταλλεύεται νέες τεχνολογίες στο σύστημα κίνησης, τη δομή του και –το σημαντικότερο– στη σχεδίαση και διάταξη του εσωτερικού του, που επανεξετάζει το πώς θα χρησιμοποιούμε ένα αυτοκίνητο όταν δεν θα μας απασχολεί η οδήγησή του.
Πραγματικά, όπως είπε ο πρόεδρος της Mercedes, Dieter Zetsche, κατά την παρουσίαση του F015 πριν λίγο καιρό: «Όσοι επικεντρώνονται μόνο στην τεχνολογία, δεν έχουν ακόμη καταλάβει πώς η αυτόνομη οδήγηση θα αλλάξει την κοινωνία μας. Το αυτοκίνητο αναπτύσσεται και ξεπερνά το ρόλο του ως ένα απλό μέσο μεταφοράς, για να γίνει τελικά ένας κινούμενος ζωτικός χώρος».
Για να πάρετε μια ιδέα των διαστάσεών του, το F015 είναι λίγο πιο κοντό σε μήκος από την S-Class με το μακρύ μεταξόνιο, αλλά είναι αρκετά φαρδύτερο και λιγάκι ψηλότερο. Όμως η πιο χτυπητή διαφορά είναι � �τις αναλογίες: Το F015 έχει ένα τεράστιο αμάξωμα ενός όγκου (αντί για το κλασικό τριών όγκων της S-Class) το οποίο έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιήσει τον εσωτερικό χώρο, που είναι σαν σαλόνι σπιτιού αντί για τη συνηθισμένη καμπίνα αυτοκινήτου.
Το F015 μπορεί να έχει αυτό το σχήμα επειδή δεν υπάρχει συμβατικός κινητήρας κάτω από το καπό, οπότε οι πρόβολοι είναι πολύ κοντοί και τα εμπρός και πίσω παρμπρίζ όρθια, έτσι ώστε το μεγαλύτερο μέρος της κάτοψης του αυτοκινήτου να καταλαμβάνεται από το σαλόνι, χάρη στο μεταξόνιο των 3,61 m, που είναι 44,5 cm μακρύτερο από της «μακριάς» S-Class LWB!
Το ότι πρόκειται για Mercedes-Benz το καταλαβαίνεις μόνο απ' έξω, από το σχήμα της μάσκας με το αστέρι στο κέντρο – πράγμα που τονίζει ότι πρόκειται για πειραματικό πρωτότυπο. Όμως το πιο σημαντικό στοιχείο αυτού του αυτοκινήτου δεν είναι το ότι δείχνει κάποια μελλοντική σχεδιαστική γλώσσα για το εξωτερικό των Mercedes. Το πιο σημαντικό είναι το εσωτερικό του.
Η θεωρία της αυτόνομης οδήγησης προτάσσει το γεγονός ότι ξαναδίνει ελεύθερο χρόνο στον οδηγό. Οπότε αυτό το πρωτότυπο, ως η S-Class του αύρ� �ο, έχει σκοπό να δείξει τι είναι δυνατόν να γίνει στην κορυφαία κατηγορία αυτόνομων αυτοκινήτων, με το χρόνο που κερδίζεις αφού δεν οδηγείς.
Τεχνολογίες του αύριο και του σήμερα
Το F015 είναι ένα concept car, σχεδιασμένο για ένα κόσμο στ ον οποίο δεν ζούμε σήμερα. Όμως υπάρχουν αρκετά ακόμα κρυμμένα χαρακτηριστικά που αναφέρονται σε ένα λιγότερο μακρινό μέλλον.
Το αμάξωμα του F015 είναι κατασκευασμένο από ένα συνδυασμό πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα, αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής, που οι γνώστες λένε ότι προδιαγράφει τις μελλοντικές τεχνικές παραγωγής αμαξωμάτων της Mercedes. Η δομή αυτή ζυγίζει περίπου 40% λιγότερο από την πιο συμβατική, από αλουμίνιο και χάλυβα υψηλής αντοχής, που χρησιμοποιείται σήμερα, ενώ είναι και ισχυρότερη.
Κι ενώ η σχεδί� �ση και η διάταξη του F015 μπορεί να είναι για το λίγο πιο μακρινό μέλλον, η τεχνολογία που του επιτρέπει να οδηγείται μόνο του, σίγουρα δεν είναι. Το πράγμα λειτουργεί ήδη. Μπορεί να κινείται μόνο του, νόμιμα και με ασφάλεια, σε μέρη όπως η Καλιφόρνια, μία από τις τέσσερις Πολιτείες των ΗΠΑ που έχουν νομοθετήσει για να επιτρέπουν τις ρεαλιστικές δοκιμές στο δρόμο τέτοιων αυτοκινήτων.
Η αυτόνομη τεχνολογία βασίζεται σε μια σειρά από αισθητήρες και στερεοσκοπικές κάμερες αιχμής, ώστε να παρακολουθεί συνεχώς τη γύρω περιοχή. Τέτοιου εί� �ους τεχνολογία υπάρχει σήμερα και σε μοντέλα μικρά όπως η C-Class, επιτρέποντάς τους να κινούνται στην κυκλοφορία «σταμάτα-ξεκίνα» και να παρκάρουν μόνα τους.
Η διαφορά με το F015 βρίσκεται στο λογισμικό ελέγχου που είναι καινούργιο. Διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη ώστε να σκέπτεται όπως θα σκεπτόταν ένας άνθρωπος σε κάποιες απρόβλεπτες καταστάσεις – κάτι κρίσιμο για να αναπτυχθεί η εμπιστοσύνη στα αυτόνομα αυτοκίνητα.
Το κινητήριο σύστημα του F015 επίσης λειτουργεί, αν και βασίζεται σε μια υποδομή που δεν υπάρχει ακόμα. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό, επαναφορτιζόμενο σύστημα με ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου, που παρέχει μια συνολική αυτονομία 1.100 km, τα τελευταία 900 από τα οποία καλύπτονται με την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τις ενεργειακές κυψέλες, ενώ τα πρώτα 200 από την μπαταρία ιόντων λιθίου που μπορεί να επαναφορτίζετ� �ι επαγωγικά, χωρίς καλώδιο.
Δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 272 PS και 40,7 kgm κινούν τους πίσω τροχούς, δίνοντας ένα 0-100 km/h σε 6,7" και μια τελική ταχύτητα 200 km/h. Τα ρεζερβουάρ υδρογόνου είναι ενσωματωμένα στο δάπεδο ώστε να προστατεύονται σε ενδεχόμενες συγκρούσεις.
Το F015 αποτελεί ένα έναυσμα για συζήτηση πάνω σ' αυτή τη μελλοντική τεχνολογία, της οποίας τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ήδη συζητούνται. Το βασικό στοιχείο που πρέπει να θυμάστε είναι ότι η Mercedes εξακολουθεί να θέλει να οδηγείτε εσείς το αυτοκίνητο, αν τ ο επιθυμείτε, αλλά θέλει να σας δώσει και τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε το χρόνο σας στο αυτοκίνητο με άλλους τρόπους.
Είναι το μέλλον; Νομίζουμε πως ναι. Από πότε η πρόοδος και η διεύρυνση των επιλογών είναι κάτι κακό;
Το βίντεο είναι από Παγκόσμια Πρεμιέρα της έκθεσης CES στο Λας Βέγκας τον Ιανουάριο του 2015..
Πηγή: http://www.eglimatikotita.gr/
No comments:
Post a Comment