Sunday, October 27, 2013

Εξεταστική επιτροπή για τα ναυπηγεία καταθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ

Ρεπορτάζ: Ζαφειριάδου Μαριτίνα

Την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για σύσταση εξεταστικής επιτροπής σύντομα για το θέμα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, προανήγγειλε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέ ξης Τσίπρας, χαρακτηρίζοντας «μεγάλο σκάνδαλο» τη σύμβαση του 2010. Παράλληλα, προανήγγειλε την αποστολή στον εισαγγελέα όλων των στοιχείων που έχει στη διάθεσή του το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, προκειμένου να ερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες για το θέμα. «Αυτή η κυβέρνηση δεν φοβάται καμία εξεταστική επιτροπή», ήταν η απάντηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλου, που άφησε αιχμές για προηγούμενους χειρισμούς.

Αναπτύσσοντας την ερώτησή του ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισε θετικό το γεγονός ότι έρχετα� � στη Βουλή το θέμα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, κάνοντας λόγο για «τεράστιο σκάνδαλο, οικονομικό, πολιτικό και εξοπλιστικό, εις βάρος του δημοσίου» και περιγράφοντας την κατάσταση με τέσσερα υποβρύχια σχεδόν πληρωμένα και σχεδόν ετοιμοπαράδοτα που έχουν αφεθεί να «σαπίζουν» στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, την ώρα που τα έχει ανάγκη το πολεμικό ναυτικό και ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει περί τα δυόμιση δις ευρώ για την απόκτησή τους.



«Είναι μία υπόθεση που ξεκινά το 2000 με κρίσιμο σταθμό το 2010», είπε ο κ. Τσίπρας, ζητώντας συγκεκριμ ένες απαντήσεις για σφάλματα, παραλείψεις, εγκληματικές αποφάσεις και μελλοντικές κινήσεις του υπουργείου. Καταφέρθηκε δε κατά του πρώην υπουργού Εθνικής Άμυνας και σημερινού αντιπροέδρου της κυβέρνησης Ευάγγελου Βενιζέλου, που παρουσίασε –όπως είπε- ως «μεγάλο κελεπούρι» έναν επενδυτή που θα βοηθούσε στην αποπεράτωση των υποβρυχίων, τον κ.Σάφα και την Αμπού Ντάμπι Μαρ, που στην πορεία όμως έπαψε να υπάρχει, έγινε λιβανέζικη εταιρεία και ο επενδυτής δεν κατέβαλε ούτε ένα ευρώ ενώ έχει πάρει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από το ελλη� �ικό δημόσιο. Μίλησε ακόμα για 1200 εργαζομένους που έχασαν τη δουλειά τους, για κλειστά ναυπηγεία και τέσσερα υποβρύχια στη στεριά, με ένα μόνο να έχει παραληφθεί από τις ένοπλες δυνάμεις.

«Τι σκοπεύετε να κάνετε με αυτή την υπόθεση; Τι θα κάνετε για να προστατεύσετε τα υποβρύχια που ανήκουν δημόσιο; Για ποιο λόγο ακινητοποιεί τα αντανακλαστικά των ελληνικών κυβερνήσεων από το 2000; Ποιος χειρίζεται την υπόθεση; Υπήρξε κάποια επίπτωση στα υποβρύχια από το μπλακ άουτ μετά το κλείσιμο των ναυπηγείων; Με ποιον τρόπο θα κινηθεί το δημόσι� � για να ανακτήσει τα οφειλόμενα σε αυτό;», ήταν κάποια από τα ερωτήματα του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Για θέμα μείζονος εθνικής σημασίας μίλησε κατά την απάντησή του ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος, παραδεχόμενος «αμαρτωλές συμβάσεις που λειτούργησαν ως αγωγός ύποπτων συναλλαγών» στο παρελθόν και απαριθμώντας τις προσπάθειες της κυβέρνησης για επίλυση θεμάτων από τις δικαστικές διαφορές, ως την μεταβίβαση μετοχών, τις κρατικές ενισχύσεις, τις πληρωμές κ.ο.κ. Σημειώνοντας ως στόχο του υπουργείου να διαφυλαχθεί και να ενισχυθεί η ναυπηγική υποδομή της χώρας και η περιουσία του ελληνικού κράτους, ο κ. Αβραμόπουλος υποστήριξε ότι η λειτουργία των ναυπηγείων ανήκει στην αρμοδιότητα των υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης, με το υπουργείο Άμυνας να αποτελεί 'πελάτη' των ναυπηγείων. Υποστήριξε πως είναι άλλο πράγμα η διαιτησία και άλλο η παράδοση των υποβρυχίων στο πολεμικό ναυτικό, πως είναι διαφορετικές οι ρήτρες διαιτησίας σε κάθε τμήμα και πως το ζήτημα της καταγγελίας των ναυπηγικών συμβάσεων είναι περίπλοκο νομικά.



«Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας είχε αποφασίσει για την μη συνέχιση της καταβολής των δόσεων από τον Αύγουστο το 2010», είπε και εξαιρώντας την καταβολή μίας δόσης τον Μάιο του 2011, όπως κρίθηκε ότι έπρεπε να γίνει από την τότε ηγεσία του, δεσμεύθηκε ότι δεν έχει έκτοτε καταβληθεί και δεν πρόκειται να καταβληθεί καμία αν δεν υπάρξει πρώτα λύση σε όλα τα εκκρεμή ζητήματα. Δεσμεύθηκε ακόμα πως καμία συμφωνία και λύση δεν θα υπάρξει χωρίς την ενημέρωσ η και τη σύμφωνη γνώμη της Βουλής νωρίτερα», ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο τροποποίησης της σύμβασης του 2010. Άφησε μάλιστα αιχμές για την μη ενεργοποίηση της κοινοβουλευτικής διαδικασίας στο παρελθόν, σημειώνοντας πως αν δεν επανέλθει, θα ληφθούν μέτρα για την προστασία του δικαίου του ελληνικού λαού. Ο κ. Αβραμόπουλος υποστήριξε ότι το υπουργείο Εθνικής Άμυνας συνεργάζεται με τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης στην κατεύθυνση της εξεύρεσης συνολικής λύσης στο θέμα των ναυπηγείων και των εργαζομένων στην ΕΝΑΕ, καταθέτοντας πα ράλληλα πλήρες ιστορικό της υπόθεσης και πλήρη οικονομικά στοιχεία στα πρακτικά της Βουλής. Μίλησε για τις «σαφέστατες οδηγίες του πρωθυπουργού» να λυθεί το θέμα, και στον βαθμό που αυτό συμβεί, υποστήριξε ότι θα μπορούσε τότε να διερευνηθεί η ένταξη των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στο σχέδιο αναδιάρθρωσης.

Παίρνοντας εκ νέου τον λόγο, ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για προσπάθεια για «ισορροπίες» στην υπουργική τοποθέτηση, μιλώντας για πολιτικές ευθύνες δεδομένου ότι το 2010, υπήρξε σύμβαση που δεν διευκόλυνε στη λύση του προβλήματος. «Ο αγω� �ός όχι μόνο δεν έκλεισε, δεν απομονώθηκε, δεν βρέθηκε κλειστός και αποστειρωμένος, αλλά συνέχισε να ρέει», είπε, υποστηρίζοντας πως ο επενδυτής αλλιώς παρουσιάστηκε στις ελληνικές αρχές και έκτοτε δεν έχει καταβάλει ούτε ένα ευρώ, ενώ έχει εισπράξει 350 εκατομμύρια ευρώ και κρατάει ενέχυρο τέσσερα ετοιμοπαράδοτα υποβρύχια. Ο κ. Τσίπρας μίλησε για ανάλογες παρεμβάσεις που έχουν γίνει σε άλλες χώρες χωρίς περιοριστικές κυρώσεις, σημειώνοντας πως «σε μία εποχή τραγωδίας για την πλειοψηφία ελληνικού λαού, θεωρούμε έγκλημα να σκουριάζει η περιουσία του λαού», προαναγγέλλοντας την πρόταση του κόμματός του για σύσταση εξεταστικής επιτροπής για το θέμα.



«Όλοι έχουμε την ίδια ευαισθησία για ένα μείζον εθνικό θέμα», είπε ο κ. Αβραμόπουλος, ζητώντας και εκείνος να λήξει η περιπέτεια που έχει εκθέσει τη χώρα και δείχνει –όπως είπε, αφήνοντας αιχμές για προκατόχους του- την ανεπάρκεια και ανικανότητα της πολιτικής ηγεσίας να λύνει προβλήματα. Έκανε λόγο για σημαντικότατο δημοσιονομικό θέμα, προβλέποντας πως πολύ σύντομα θα επιτευχθεί ο στόχος για την παραλαβή τω� � υποβρυχίων.

Παραθέτοντας τα νούμερα που ζήτησε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, παραδέχθηκε πως ως την ψήφιση του νόμου του 2010 (την οποία πάντως δεν θα μπορούσε να υπερασπιστεί, καθώς απείχε τότε η ΝΔ, όπως εξηγούσε αργότερα ), είχαν γίνει πληρωμές της τάξεως των 2,33 δις ευρώ, ενώ μετά την ψήφιση δόθηκαν άλλα 362 εκατ.ευρώ. «Αφότου αναλάβαμε το 2011 επί κυβερνήσεως Παπαδήμου, σταμάτησαν οι πληρωμές και δεν πρόκειται να καταβληθεί ούτε ένα ευρώ αν δεν παραδοθούν υποβρύχια», επανέλαβε, κάνοντας λόγο για μία κατάσταση που τους … κληροδοτήθηκε από το παρελθόν.



«Το κράτος έχει συνέχεια. Οι κυβερνήσεις όχι», είπε, αφήνοντας σαφείς αιχμές κατά των προκατόχων του, καθώς συμπλήρωσε πως «αν δεν είχαν λειτουργήσει κάποιοι υποβρυχίως», τίποτα δεν θα είχε συμβεί. Συμφώνησε πως η σημερινή κατάσταση βλάπτει το συμφέρον της χώρας και χαιρέτισε το ενδιαφέρον της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κάνοντας λόγο για κοινό στόχο, «να πάρουμε τα υποβρύχια σύντομα», ακολουθώντας βεβα ίως τους κανόνες της νομιμότητας. Ειδικά για την πρόταση για σύσταση εξεταστικής επιτροπής, ο κ. Αβραμόπουλος υποστήριξε ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμα του ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνοντας με νόημα πως «αυτή η κυβέρνηση δεν φοβάται καμία εξεταστική», αφού «είναι τόσο καθαρή η θέση της, που κάθε άλλο παρά τη φοβίζει». Εξέφρασε λοιπόν την ελπίδα η πρόταση να μην στοχεύσει σε αυτή την κυβέρνηση, με τον κ. Αβραμόπουλο πάντως να επιχειρεί αργότερα να πείσει σε συνομιλία του με κοινοβουλευτικούς συντάκτες ότι δεν αναφερόταν σε καμία περίπτωση στον κ. Βεν� �ζέλο, καθώς αυτός ανήκει και στη σημερινή κυβέρνηση…

Διαβάστε το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της Realnews της 7ης Σεπτεμβρίου με τίτλο: «Σαπίζουν τα υποβρύχια της μίζας»

http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthr o&id=269316&catID=11

Πηγή: http://piperistostoma.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment